54

all i want to do is ride bikes with you & stay up late & watch cartoons.
Tumblr_laxoqwkcjb1qc2u00o1_500_large
Tumblr_lav60jsib01qa7jilo1_500_large
Tumblr_laenk3gooe1qzx2p7o1_500_large
weheartit
Trots den opassande tidpunkten & platsen - mitt på dagen i kinesiskasalen - gör jag det som nästan faller sig naturligt för mig nu för tiden. Sluter ögonen igen & låter längtan svepa mig bort till en oförglömlig plats där jag spenderat så många timmar, vars utstrålning får mig att lita på en lycklig framtid & allt som hör den till. Men det är lögn, falskt alarm, falsk marknadsföring. Kanske tror du att du vet hur det känns, kanske ser du din egen tolkning av känsla framför dig som om den vore en målning i pastellfärger. Men det känns precis tvärtom, känslan bryter mot de oskrivna reglerna. Målningen är inte pastellfärgad. Den är svart, kanske lite gråtonad. Det känns svindlande, på ett negativt & nedbrytande sätt. Bara för att slippa det där obegripliga måste jag be min hjärna skicka nervimpulser till mina ögon som får dem att öppna sig igen. Ta farväl av allt det där jag bara vill glömma. Vi ses igen.

Åh jag vet inte vad som händer. Jag kan inte ta mig samman, jag vaknar för sent & panikcyklar till skolan utan vantar. Orkar inte koncentrera mig på någonting, vill bara hem & ligga i sängen & titta upp i taket. Kräver lugn & tystnad. Ignorerar viktiga läxor. Precis som texten ovan är jag ingenting förutom totalt förvirrad & förvirrande, skriver evighetslånga texter om absolut ingenting utan att tänka. Vill lämna inskränkta Djursholm, iskalla Stockholm & förutsägbara Sverige, vill lämna den alldeles för låga siffra som ska representera min ålder. Men samtidigt vill jag ha trygghet, vågar inte kasta mig ut i den värld jag drömmer om. Som sagt är jag extremt förvirrande just nu. Skyller på hösten.

kommentarer
skrivet av Nina

typ bästa inlägget skrivet här!! fast jag fattar inte varför du har en sån fetisch på den där låten.. sen har jag inte hört den men ja! underligt ÅÅHHH MIN GRÖNA ÄLSKLING

gillar johannes och giftet!!! hihi älskar att kommentera din blogg för det är ändå inga andra som läser ... förutom folk jag känner till förstås och då skäms jag inte det minsta!!

POSSPOSSSS /ladygaga_lovER_98

2010-10-28 @ 21:41:22
skrivet av .

Det var fint.

Fruktansvärt fint.

2010-10-28 @ 22:54:28
skrivet av maja.

åh tack så mycket kära du!

2010-10-30 @ 19:25:36
http://maajis.blogg.se/
skrivet av ellen

så himla fin blogg du har. du skriver otroligt vackert.

2010-12-06 @ 18:54:47
http://boomboombang.blogg.se/

kommentera här

namn
kom ihåg mig
e-postadress

bloggadress:

text

Trackback
RSS 2.0